lørdag, november 08, 2008

Noen filmer som skal sees.












Jeg syntes i vertfall at du burde se disse:



Miss Potter, vet du har planer om å se den, og det burde du :) Den er veldig søt og trist og litt av alt på en måte. Men den er ikke sånn kjempe bra... altså sånn helt sinsykt kjempe bra, så ikke gled deg så altfor mye sånn at du ender opp med å syntes den var litt kjedelig (men det tror jeg ikke du kommer til heller). Det er en sånn drømme film med fine scener, søt musikk og søte mennesker. :)






Adams Epler, en komedie som ser ut som et drama. :P Og han som spiller er ikke Viggo Mortensen (litt skuffet der, det trodde jeg nemlig). Men det er altså en merkelig komedie om kristne ting (epler, ormer og kråker) og menn som kunne trenge å se en psykolog... og en nynasist






Hot Fuzz hvis du ikke har sett den allerede. Britisk humor om en politimann og en merkelig landsby. Du har sett traileren sikkert.






Ensemble c'est tout med hun fra Amelie :P Tror boken er veldig bra også, men jeg har satt meg som mål å lese den på fransk først gang.






The Hours om Virginia Woolf. Har sett den to ganger på under en måned nå. Den er deprimerende, men veldig dyp. Jeg fikk sinnsykt lyst til å lese Virginia Woolf etter å ha sett den. Nicole Kiddman spiller V.W., og jeg må si det er imponerende... Det er altså historien til tre forskjellige kvinner i ulike tidsaldre, men som alle er spunnet sammen av en bok Virginia Woolf skrev.




Det var alt for nå :)












2 kommentarer:

  1. så Miss Potter i går, kjempesøt film, helt enig:) synd at han bartemannen døde... men han andre var jo søt han og:)
    elsker bøkene hennes! :)

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg likte best bartemannen... han var så beskjeden, pluss at det er han fra Moulin Rouge, og han er jo ikke direkte stygg... :P
    Men også syntes jeg han andre var litt sånn selger-aktig, litt sånn sleip på en måte. Men han var jo ikke sleip akkurat. Han var rett og slett litt merkelig... han burde hatt fett hår og vert litt sleip, men det var han ikke. Men jeg likte altså bartemannen best. :)

    SvarSlett