tirsdag, mars 03, 2009

Down Under av Bill Bryson

Denne boken MÅ leses. :P På samme måte som man må dra til Australia en eller annen gang, så må denne boken leses, og sikkert helst på den mega lange flyturen ned dit eller litt før (for sånne som meg som må planlegge alt på forhånd). Selv om det bare er en reisebok så er det virkelig god underholdning og jeg fikk et par sånne opplevelser av å bli sugd helt inn i boken og våkne opp etter 30 minutter for å oppdage at man har lest tre kapitler mer enn man hadde planlagt.

Det finnes selvfølgelig litt kjedelige perioder, men jeg velger å tro at det er mest fordi jeg ikke var ordentlig inne i boken da jeg leste. Bryson klarer å gjøre de mest uinteressante ting som mega lange bilturer gjennom brennende het jord som noe det beste denne verdenen har å by på. Jeg fikk seriøst lyst til å kjøre tvers over hele Australia for å se noen steinklumper kalt "stromatolites" (på engelsk) som visstnok er noe av det første livet som oppstod på jorden. 
Her er et bilde jeg fant.
Den neste Bill Bryson boken jeg kommer til å lese blir nok Notes from a small island  eller A short history of nearly everything. Gleder meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar