torsdag, mars 26, 2009

Eksplosjon av kreative idéer

Dette blir et lite notat til meg selv om alt det jeg skal gjøre, og kanskje litt inspirasjon for andre som kjeder seg.
Jeg får visst aldri tid til å gjøre alt det som popper opp i hodet mitt, men her er en liten liste i vertfall. Det typiske er at disse idéene kommer når jeg er fryktelig opptatt med andre ting, som for eksempel eksamen i morgen...

  • STRIKKE!!! (fryktelig kjedelig egentlig, men det er så gøy når man er ferdig, og så kan man jo lage strikkeklubb og høre på lydbøker, bbc eller p3. :) Sjekk forresten ut den nye linken (ravelry)
  • Porselensmaling til alle mine hvite porselenskopper og billige IKEA-skåler. Gjør morgenen litt gladere.
  • Scrapbooking; fikse bilder fra forrige to år, og interraildagboken min fra forrige sommer.
  • Lage en personlig kokebok med mine favorittoppskrifter! Har litt problemer med å finne den perfekte ringperm  (jeg er veldig kresen)
  • Sy etui til strikkepinner, en pose til alt garnet mitt og en nålepute.
  • Lage mine egne brikker (sånne man har varme kopper på)
Gleder meg til å begynne :o)

3 kommentarer:

  1. genial liste! det artige er at eg har en nesten make en for meg selv:) men strikking er jo gøy! nå må du gi deg, kjempe koselig. men hvordan skal du lage sånne brikker? tenkte på papp, men det kan jo ikke holde lenge... kanskje hardpapp med en slags emalje utenpå, alla lakkmaling eller noe. hmhm. hva tenker du?

    SvarSlett
  2. Jeg syntes alltid jeg blir så anspent i kroppen når jeg strikker, og så får jeg vondt i fingrene. Men det må jo være gøy siden jeg fortsetter med det ;)
    Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan jeg skal lage brikkene, men sikkert noe blank lakk på noen litt tykke pappbrikker ja :) En venninne av meg viste meg noen hun hadde laget med eukalyptusblader og lakk (tror jeg det var). De luktet veldig godt :)

    SvarSlett
  3. oj! det hørtes ut som noe eg har lyst prøve :D ekalyptusblader du... hmm, virkelig kreativt, eg hadde aldri tenkt på det altså! hehe :P
    ja... får skikkelig vondt i fingrene ja.. vi kan lage noen gummi-finger-hånd-beskytter, når vi først befinner oss i dette kreative hjørnet;)

    SvarSlett