lørdag, september 12, 2009

Nye bøker!

Nå har jeg gått de siste ukene og savnet å ha noe annet enn skolearbeid å lese. Bill Bryson brukte laaang tid på biblioteket, men nå har jeg endelig kunnet hente den. Jeg må si det er deilig å ligge i sengen og le litt for meg selv mens jeg leser i den.
For noen dager siden kom også en av to bøker jeg har bestilt på play.com, og i dag kom den siste! 1001 books you must read before you die (internasjonal utgave) og Chocolate and Zucchini.
Den første er veldig spennende, siden det er
masse "nye" bøker i den, som jeg aldri har hørt om før, av alle mulige forskjel
lige forfattere fra hele verden. Er noen fra Norge og, men de var ikke så veldig spennende... Jeg kommer nok aldri til å lese noe av Tarjei Vesaas. Life of Pi er med, og den virket fryktelig spennende da jeg leste om den, så kanskje det blir n
oe av nå... Har hatt flere halvhjertede forsøk på å høre den på lydbok.
Chocolate and Zucchini er sukk... alt jeg hadde håpet på. :P Den kunne gjerne hatt litt flere bilder av maten, men til gjengjeld er det noen veldig fine bilder av Paris...
Jeg ble helt melankolsk av å lese litt i den, og følte nesten at jeg var tilbake i Paris. Det var liksom den rette stemninge
n. Vanskelig å forklare for noen som ikke bor oppe i hodet mitt. Men jeg er veldig glad for at jeg kjøpte den. Oppskriftene er på litt mer "fransk" mat enn jeg hadde forventet, noe som er ganske spennende, selv om noen av ingrediensene er litt vanskelig å finne og jeg ikke liker ansjos.

1 kommentar:

  1. Hei! Chocolate & Zucchini høres spennende ut! Ja både boken og begrepet.
    Kjempehyggelig at du har lagt deg til som følger av bloggen min (og ansjos et godt, særlig på pizza!)
    Mvh. Frøken Paris

    SvarSlett